سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درمان زانو درد با استفاده از روشهای خانگی

شایع‌ترین مشکل در میان افراد دردهای عضلانی و مفصلی است. این گونه دردهای ارتباطی به سن و سال ندارد در میان تمامی سنین دیده میشود. افزایش سن به دلیل افزایش احتمال ابتلا به آرتروز و پوکی استخوان، احتمال ابتلا به دردهای مفصلی را افزایش میدهد. زانو درد یکی از شایع‌ترین دردهای مفصلی در بین افراد است. عواملی مانندالتهاب تاندون زانو، نقرس کاذب، در رفتن کشکک رانو، انحراف زانو و اضافه وزن از علل عمده‌ی بروز درد در زانو است. فعالیت‌های ورزشی، کاهش وزن، رایحه درمانی و استفاده از داروهای شیمیایی، گیاهی و موضعی از راه‌های کاهش درد زانو است. درد در زانو با شدت‌های مختلفی اتفاق می‌افتد که در برخی از انواع زانو درد نیازی به مراجعه به پزشک نبوده و مشکل با درمان‌های خانگی برطرف میشود. اگر شدت درد کم و درد از نوع متمرکز باشد و به سایر نقاط بدن کشیده نشود احتمالا با درمان‌های خانگی میتوانید آن را بر طرف کنید. در ادامه چند درمان خانگی برای زانو درد را معرفی خواهیم کرد.

دوز درمانی ماریجوانا (شاهدانه)

به تازگی، مصرف کانابیدیول (CBD)، که به عنوان ماری جوانای دارویی نیز شناخته می‌شود، در برخی کشورها تأیید شده است. به همین دلیل، توجهات به این ماده ،به عنوان راه حلی برای طیف وسیعی از مشکلات سلامت، برانگیخته شده است.

کانابیدیول، آن ترکیبی از ماری جوانا نیست که اثرات روانگردان را ایجاد می‌کند، اما به نظر می‌رسد اثر درمانی دارد.
مطالعاتی که روی حیوانات انجام شده است، نشان می‌دهد که این دارو درد مفاصل را بهبود می‌بخشد، زیرا:

  • انتقال پیام درد را مهار می‌کند.
  • دارای اثرات ضد التهابی است.

آزمایش های بالینی، ایمنی یا کارآیی کانابیدیول را برای درمان بیماری روماتیسمی اثبات نکرده است، اما محققان معتقدند که نباید در آینده آن را به عنوان گزینه‌ای رد شده در نظر گرفت.

استفاده از سرکه‌ی سیب و مواد غذایی دیگر برای درمان زانو درد

طبق برخی منابع، سرکه‌ی سیب خواص ضد التهابی دارد و می تواند به تسکین آرتروز و انواع دیگر درد کمک کند. با این وجود، مدارک علمی‌ای برای تأیید این امر وجود ندارد. انجمن آرتریت امریکا از سرکه‌ی سیب به عنوان «اسطوره‌ی غذایی» یاد می‌کند.

درمان زانو درد با کمک طب سوزنی

محققان در سال 2017، تحقیقی را روی 570 نفر انجام دادند. بر اساس این پژوهش، طب سوزنی به مبتلایان آرتروز زانو کمک می‌کند.

برخی شرکت کنندگان این تحقیق (گروه آزمایش) طی 26 هفته، 23 جلسه طب سوزنی واقعی را تجربه کردند در حالی که شرکت کنندگان دیگر (گروه کنترل) طی این مدت 23 جلسه طب سوزنی غیر واقعی را تجربه کردند.

میزان بهبود درد و عملکرد کسانی که طب سوزنی واقعی دریافت کرده بودند، در مقایسه با افراد دیگر بیشتر بود. بنابراین، محققان نتیجه گرفتند: طب سوزنی واقعی (به عنوان درمان کمکی برای استئوآرتریت زانو) در مقایسه با طب سوزنی غیر واقعی عملکرد را بهبود و درد را کاهش می‌دهد.

آروماتراپی (رایحه درمانی) برای درمان زانو درد

گاهی، اسانس‌های روغنی زانو درد را کاهش می‌دهند. بر اساس پژوهشی که در سال 2008 انجام شد، ماساژ با روغن زنجبیل و پرتقال درد را تسکین می‌دهد. همچنین، این کار در زانو دردهای متوسط تا شدیدی که به دلیل استئوآرتریت ایجاد شده اند، عملکرد زانو را افزایش می‌دهد.

افزون بر این، محققان دریافتند که اثر پماد حاوی دارچین، زنجبیل، کندر رومی (مصطکی) و روغن کنجد بر درد، سفتی و حرکت زانو، مشابه مصرف پمادهای سالیسیلات است.

طیف وسیعی از اسانس های روغنی را می‌توانید به صورت آنلاین بخرید، از جمله اسانس روغن دارچین، پرتقال و زنجبیل.

نتیجه‌گیری

در این مقاله، روش‌های خانگی درمان زانو درد را شناختید و با راهکارهای مختلف کاهش زانو درد آشنا شدید. به نظرتان کدام یک از این روش‌ها مفیدتر است؟ تاکنون کدام روش را امتحان کرده‌اید؟ کدام درمان را به خوانندگان دیگر توصیه می‌کنید؟ لطفاً نظرات و تجربه های خود را در قسمت «بیان نظر» بنویسید و به این پرسش‌ها پاسخ دهید.

 

منبع: https://lafarrerr.com/blog/knee-pain-treatment/